Publikováno 19.12.2015
Software na míru
Obsah:
Oblast využití workflow engine Orgnes
Webový informační systém s jednotným designem. Cílem není fantastický originální design ale vysoká produktivita uživatelů.
Informační systém automatizující spolupráci pomocí workflow engine.
Workflow engine Orgnes lze využívat z cloudu. Může být instalován i u zákazníka.
Vybrat dodavatele software na míru je těžké. Neudělejte chybu.
Posuďte následující aspekty:
Etapa |
Workflow engine Orgnes |
Konkurence |
Analýza |
Analyzujeme jen to, co workflow engine Orgnes neumí. |
Analýza musí být provedena v rozsahu celého řešení. |
Pilotní ukázka je zdarma. |
Pilotní ukázka zdarma není zákazníkovi dodávaná. |
Analýza probíhá dle vlastní metodiky, která se osvědčila a má dvě přednosti:
-
obsahuje úplný popis řešení, dostačuje pro vytvoření řešení
-
vzniklý popis řešení je zákazníkovi srozumitelný
Analýza je příloha smlouvy.
|
Analýza popisuje i části určené pouze programátorovi,
zákazník této části nerozumí, i když je důležitá. |
Výroba |
Výroba je levná, rychlá, vzniká méně chyb, dělá se méně práce. |
Výroba je drahá, vzniká mnoho chyb, je třeba udělat více práce. |
Při výrobě se neprogramuje. Podle analýzy formulovaných pravidel se jen nastavuje. |
Při výrobě software se programuje. |
Nastavování probíhá rychle. Práce jde rychle vpřed. Výsledky jsou ihned vidět. |
Programuje se velmi pomalu. Na výsledky se musí čekat. |
Nastavování je jednoduché. Chyby jsou snadno odhalitelné,
nastavuje se jen malá část funkcionality. Většina je již v systému. |
Programování je těžké. Pravděpodobnost chyby je vysoká.
Musí se programovat unit testy. |
Nastavování zvládne laik. Produktivní začne být pracovník během pár hodin. |
Produktivní programátor musí mít roky praxe. |
Support |
Zákazník není v pasti. Dodavatel jej nemůže „vydírat“. |
Zákazník je v pasti. Vzniklé dílo je velké, zdrojových kódů mnoho.
Zákazník nemůže vyměnit dodavatele a je nucen akceptovat jeho ceny. |
Cena za vytvoření každého jednoho nového pravidla je stále stejná,
garantovaná smlouvou. Všechny práce jsou cenou za úkon. |
Cena změny je účtována hodinově.
Hodinová mzda nic neřeší, protože pracnost určuje dodavatel. |
Naši zákazníci nemohou být pod tlakem,
další vývoj si mohou kdykoli provádět sami během používání.
Viz kapitola „Dokumentace“. |
Zákazník další vývoj během používání provádět nemůže.
Dílo je příliš velké a nikdo kromě dodavatele mu nerozumí. |
V rámci supportu zákazník dostává nové verze workflow engine Orgnes.
Nové verze mohou zvyšovat užitek aplikace novými funkcionalitami. |
Zákazník nové verze nedostává. Za každé vylepšení musí stále platit. |
Postup realizace software ve workflow engine Orgnes pro zákazníka
Software je vytvářen takto:
-
Zákazník rámcově popíše svoji představu. Nejedná se o analýzu.
-
Je vytvořen prototyp - pilot software, který je funkční. Pilot je zdarma.
-
Na základě diskuse funkcionality pilotního produktu vytvoříme analýzu dle metodiky analýzy Jak na to provedena analýza požadavků na budoucí informační
systém. (1.000,-Kč/strana A4).
Platí, že:
-
Analýze zákazník rozumí, protože díky pilotu si může vyjasnit používané pojmy a užitek jednotlivých dílů funkcionality. Příklad analýzy viz Řízení IT komunikace - analýza.
- Analýza je součástí budoucí smlouvy
-
Analýza je úplný popis budoucí funkcionality
-
Analýza slouží zákazníkovi v budoucnu, protože pomocí metodiky dokáže analogicky k ní popsat pozdější změny či nový potřebný užitek.